Wat hebben wij maandag 12 juli genoten tijdens de zomerborrel in de Fruitvis! Annemieke van Wegen-Delhaas zat in quarantaine thuis, maar door het technisch vernuft van bestuurslid Oscar kon Annemieke toch haar verhaal vertellen alsof ze in de Fruitvis aanwezig was.
Met veel mooie foto’s en video’s vertelde ze over de aanpak van de citydressing van het Songfestival. Rotterdam pakte het anders aan en heeft 6 kunstenaars collectieven gevraagd om de stad op zijn Rotterdams te kleden. Met het verzoek om dat ook nog eens circulair te doen.
Wat Annemieke heel duidelijk maakte, was dat het niet om de mooie plaatjes gaat, maar om het verhaal erachter. Alles wat er gedaan werd past naadloos op de vier merkbeloftes van Rotterdam: het (inter)nationale visitekaartje van Nederlandse creativiteit, innovatie en verbinding. En hรฉt toonbeeld van de rauwe Rotterdamse veerkracht. Rotterdammers en partners laten zien dat unieke omstandigheden geen beperking zijn, maar logischerwijs leiden tot een minstens net zo unieke editie van het festival! Juist nu laten zien waar verbinding, diversiteit, inclusie en saamhorigheid op zโn Rotterdams toe leiden: een bijzonder evenement voor iedereen, in bijzondere tijden.
Net als andere keren je hebt echt wat gemist als je er niet bij was! Als afsluiter had Annemieke de volgende quizvraag: Hoeveel kilometer sing along citydressing hing er in en om Rotterdam? Het goede antwoord is…40 km en Johan Boere van het bureau HollandSpoor zat er het dichtste bij met zijn antwoord. Hij krijgt van Annemieke een mooi ESF pakketje toegestuurd.