Deel dit bericht

Terugblik De evolutie van social media

Inspirerende bijeenkomst bij KOCO.

 

 

In een gezellig volle zaal bij KoCo in Carnisse vertelde sociaal ondernemer Salim Elfassi, geboren en getogen in Zeeland, over zijn droom en reden waarom hij met KoCo begonnen is. Hij wil ouderen, jongeren, mensen uit de buurt een plek geven waar zij elkaar kunnen ontmoeten en op die manier ook eenzaamheid bestrijden. Hij geeft de mensen letterlijk ruimte en een plek en verbindt mensen graag met lekker eten. Deze plek is een aanrader voor wie een mooie, gezellige ruimte zoekt voor een bijeenkomst of om te vergaderen, met goede catering.

 

 

Petra Bijvoet, co-founder van Hashtag Junkies, is ooit met Instagram begonnen omdat opslag van foto’s zo duur was. Ondertussen is zij expert met social media en heeft zij ons meegenomen in nieuwe functies, inzichten en trends van social media. Maar vooral over de diepgaande belang van menselijke verbinding in de digitale wereld. Haar pleidooi: het zijn social media! Stop met zenden en zoek echt de verbinding. Reageer, ga de interactie aan. Stop met persona’s, zet in op communities. Mensen maken graag deel uit van een groep en willen hun interesses met elkaar delen. Zet daar op in. En hou de statistieken bij, dan weet je dat of jij inspanningen effect hebben. Wil jij een doelgroep bereiken, adverteer! Op social media is dat (nog) niet duur en je kan het heel gericht doen.

 

 

Bestuurslid Oscar Langerak van Online Video Producties heeft laten zien wat er allemaal bij komt kijken in het maken van een video. Zijn collega, Dženita Čamo (hoofd productie bij OVP), lichtte toe dat er heel veel verschillende soorten video’s zijn. Zij schetste wat er bij komt kijken als je een goede video wil maken. Vaak realiseren klanten zich niet wat er allemaal bij komt kijken. De mensen in de zaal weten nu wel dat je niet ff een filmpje maakt (van kwaliteit).

 

 

Tot slot heeft Puck Wouters (stagiaire en student universiteit Leiden, filmen en literatuurwetenschappen) de aanwezigen mee genomen in de functie van het narratief en dat goede films (speel-, reclamefilms en video’s) altijd een bepaalde verhaalstructuur volgen. Zoals dat vroeger ook met drama en komedie op het toneel gebeurde.

 

 

Naast luisteren naar de sprekers hebben wij via speeddaten ook de leden aan het werk gezet en dat leverde weer interessante ontmoetingen en gesprekken op.