Deel dit bericht

Terugblik Performance branding: de nieuwe standaard

Op 19 november mochten we van de laatste bijeenkomst van 2024 organiseren, en wat een afsluiter was het! Een volle zaal, heerlijk eten en inspirerende sprekers die de zaal wisten te boeien.

 

We waren te gast bij Redkiwi waar Reinoud Wolff en Lukas Roeling ons meenamen in de nieuwste inzichten op het snijvlak van branding en performance marketing. Tijdens de avond werd het belang van een langetermijnvisie bij merkstrategie benadrukt, met praktische handvatten voor toepassing:

* Denk in performance branding: integreer merkopbouw en meetbare resultaten.* Richt je niet alleen op de 5% bestaande klanten, maar ook op de 95% potentiële kopers.

* Werk vanuit een strategisch framework dat kortetermijnconversies en langetermijnwaarde combineert.

* Monitor data en prestaties met een geïntegreerd dashboard.

* Wees onderscheidend en maak het makkelijk voor klanten om te kiezen.

 

Innovatieve inzichten uit De Mondriaan van Marketing

Lisa van Noorden van Versdenkers deelde haar visie op marketing vanuit haar boek De Mondriaan van Marketing. Ze benadrukte dat marketing draait om het creëren van balans tussen uitersten. Één van haar krachtige lessen: “Het maakt niet uit welke boodschap je verpakt, zolang je mensen maar betovert met de verpakking.” Een treffende reminder dat presentatie en emotie vaak de doorslag geven in effectieve communicatie.

 

Samen maken we het verschil

Wij zijn dankbaar voor de gastvrijheid van Redkiwi, de tijd en inzet van de sprekers en de komst van alle leden. De avond werd op informele en gezellige wijze afgesloten met een borrel, waar volop werd nagepraat en genetwerkt.

 

Als platform geloven we in de kracht van samenwerking en kennisdeling. Daarom werken we nu al aan het programma voor 2025, en we horen graag wat jij als lid wilt zien of leren. Heb je ideeën of onderwerpen die je graag besproken ziet? Laat het ons weten!

 

Platform Communicatie en Marketing Rotterdam: voor leden, door leden.